Ja on aikaa opiskella=) Siivoaminen alkoi kyllästyttämään kun kaksi ensimmäistä päivää lomaa on kulunut ja kaikki kaapit on siivottu. Ehkä täytyisi miettiä, että mistä tämä pakkomielle tulee, että kokoajan pitää olla jotain tekemistä, muuten tulee tyhjä olo.

Sain innostuksen kemiasta eilen. Olen siis kemian 1. kurssin oppikirjaa lukemassa ja tällä hetkellä on kemialliset sidokset menossa. Kovalenttiset sidokset, mitä eroa on poolisella ja polaarittomalla sidoksella, sekä mitä meinaa ionisidos. Dipolikin tuli tutuksi. Itseasiassa olen lukenut aikaa sitten jo tämän kohdan, mutta näköjään on niin pitkä aika tästä, että olen lukenut tämän kohdan, joten se tuli nyt vastaan aivan uutena tietona. Pitää hieman skarpata, ettei jumi vain yhteen oppiaineiseen. Unohtuu muuten kaikki. Kemia tuntuu olevan jonkinmoisena sekasotkuna päässä mulla. Tunnen, että ei ole kaukana se, että asiat loksahtaa kokonaisuudeksi, mutta nyt vielä on sellaisia irtopalasia sielä täällä.

Matematiikassa olen edelleen geometriassa, tällä hetkellä trigonometriassa. Hyvin alkumetreillä. Olen käyttänyt jo kerran tan -nappulaa laskimesta. Ja silloinkin sain väärän tuloksen. Jätin sen  muhimaan, että mistä siinä oli kyse. Mokoma tan-nappi. Täytyy ostaa kai uusi laskin ;)

Fysiikasta en edes muista missä olin menossa. Jokin juttu toisesta kurssista, olisiko ollut eristämätön systeemi. Liittyen voimien laskemiseen tms. Jännittää hieman, että opinko koskaan asioita syvällisesti. Tämähän on vielä helppoa tässä vaiheessa, kun voi vain ajatella, että no käyn läpi aineiston pinnallisesti. Sitten tulevaisuudessa opin tämän kunnolla. Minulla kun on huonot kokemukset luonnontieteiden oppimisesta luokassa. Mutta toisaalta, minun matematiikan tunnit kuluivat yläasteella siihen, että yritin saada laskimeni tekemään error1, error2 ja error3 -merkinnät. Ja onnistuinkin siinä. Matematiikka -peikko oli kai silloin olkapäällä jankkaamassa, et kuitenkaan opi, älä edes yritä.